Dlaczego grywalizacja zwiększa sprzedaż i zaangażowanie? 

//Dlaczego grywalizacja zwiększa sprzedaż i zaangażowanie? 

Dlaczego grywalizacja zwiększa sprzedaż i zaangażowanie? 

Grywalizacja zwiększa sprzedaż

Dlaczego grywalizacja zwiększa sprzedaż i zaangażowanie?                            

Większość z nas gra lub kiedykolwiek grała w karty. Przypomnijmy sobie nasze spotkania z przyjaciółmi, kiedy w atmosferze relaksu grupa przyjaciół grała w karty. Na pewno spędzaliśmy miło i wesoło czas, żartowaliśmy, opowiadaliśmy sobie dowcipy, pomagaliśmy jeden drugiemu lub w żartobliwy sposób przeszkadzaliśmy. Na pewno w większości, w takich grach, uczestnikom towarzyszyła miła i zabawowa atmosfera. Mile wspominamy takie sytuacje. Pewnie kolejnego dnia w miarę wolnego czasu powtarzaliśmy grę, zabawę, nie bacząc, kto wygra. Zaangażowaliśmy się wszyscy tworząc atmosferę zabawy, gratulując zwycięzcy a jako przegrani sami chcieliśmy rewanżu             w kolejnej grze, kontynuując grę, zabawę. Czy ktoś nas do tego zmuszał, wywierał presję, czy był stres w takiej grze? Jak z perspektywy czasu to wspominamy? Czy nie mamy miłych wspomnień, czy wszyscy ponownie byśmy się spotkali na takiej zabawie grze? A przecież w większości gier jest jeden zwycięzca i on jest tym wygrywającym, jako jedyny.

Gdybyśmy tę sytuację przenieśli do działu sprzedaży.

Spróbujmy sobie wyobrazić sytuację, kiedy handlowcy wspólnie ze swoim przełożonym budują grę sprzedażową. Wszyscy członkowie zespołu pod przewodnictwem menagera ustalają zasady i reguły gry. Co można zrobić, a co nie? Kiedy jest się wygranym czy przegranym? Ile osób może wygrać? Jakie są terminy działań, aby wygrać grę? Jakie są nagrody i kto je funduje? Kto będzie zwycięzcą? Jaka jest nagroda? Co zrobić, aby przegranych było jak najmniej? Jak informować członków zespołu o wynikach innych osób? Jak powinno się celebrować zwycięzców? itd… Cały zespół pracuje nad konstrukcją gry, wszyscy w mniejszym lub większym stopniu włączają się i tworzą koncepcję gry. Atmosfera pracy się podnosi, wzrasta motywacja, pojawiają się emocje, nowe pomysły, rozwiązania, wzrasta zaufanie do członków zespołu, często poznaje się ich w nowych zabawnych sytuacjach, podnosi się entuzjazm do udziału w grze i do jej wygrania, czy to nie wspaniałe?

Dołóżmy do tego nowy produkt, zorganizujmy kampanię sprzedażową, wyznaczmy cel sprzedażowy i zaprojektujmy do tego grę sprzedażową i proces grywalizacji.

Powstaje gra sprzedażowa, w której mogą uczestniczyć wszyscy członkowie zespołu sprzedażowego. Aktywizuje zdecydowaną większość członków zespołu do pracy na koncepcją gry jak również do działań w ramach gry. Uruchamiają się procesy współpracy, pracy zespołowej, kreuje się pomysłowość i zaangażowanie członków zespołu sprzedażowego do tworzenia mechanizmu gry dla nowego wdrażanego produktu. Menager delikatnie steruje, moderuje proces, tak aby zaangażować wszystkich członków zespołu w tworzenie mechanizmów gry. Ustala zasady, podsumowuje pomysły wszystkich członków zespołu, docenia kreatywnych, nie neguje mniej aktywnych, a zachęca ich do otwartości i współpracy, określa plan działań na kolejne dni i cele sprzedażowe.

„Grywalizuj i wygrywaj”

Jesteśmy ambasadorami powyżej opisanych zachowań, które z punktu widzenia pracodawcy są najbardziej pożądanymi zachowaniami i określane są mianem podejścia holistycznego                   w zarządzaniu sprzedażą, a cały proces nazywamy modelem grywalizacji offline. Takie mechanizmy można stworzyć w każdym biznesie, w każdej firmie. To wtedy pracownicy chętnie przychodzą do pracy, mają zaufanie do szefów, chętnie włączają się w działania, atmosfera pracy zdecydowanie się poprawia, wzrasta zaufanie do przełożonych, do firmy, pracownicy utożsamiają bardziej z firmą, stają się bardziej otwarci, kreatywni, wzajemnie sobie pomagają i chętnie podejmują wyzwania, aby zrealizować cel. W konsekwencji niemalże regułą jest, że cele są znacznie przekraczane. Czy można – można?

Jak włączyć wszystkich do gry?

Do tego konieczny jest instruktaż – jak to robić? Jakie powinny być poszczególne działania menagerów inicjujących taki proces? jakie powinny być kolejne kroki w takich działaniach,  co powinno się robić, a co nie? Które mechanizmy się sprawdzają, a które opóźniają procesy, lub je uwsteczniają? Jak menager powinien inicjować ten proces? Co i w jakiej kolejności zrobić, jak pracować z mało zaangażowanymi, jak ich włączyć do gry? Jak sprawić, aby członkowie zespołu włączyli się do procesu? Jak wzmacniać entuzjazm w zespole? Jakie stosować elementy motywacyjne, konkursy, jakie nagrody? Jak ustalać cele indywidualne i grupowe nie wytwarzając konfliktu a wzmacniając atmosferę gry i rywalizacji, itd., itd…

Alternatywą jest polecenie do wykonania. Wybieraj.

Jak dzięki grywalizacji offline tworzyć zwycięskie zespoły?

Na podstawie naszych wieloletnich doświadczeń i sukcesów w grywalizacji opracowaliśmy unikalny model  do grywalizacji w sprzedaży z gwarancją wzrostu sprzedaży!  Stworzyliśmy, jedyny na polskim rynku zgrywalizowany warsztat Instruktażowy – jak grywalizować i osiągać ponadprzeciętne zyski.  W szkoleniu uczymy, jakie elementy składają się na udaną grywalizację, co i jak powinien menager robić, aby grywalizacja odniosła zakładany cel sprzedażowy i sprzedawcy osiągnęli uzgodnione cele. Dajemy gotowy i sprawdzony instruktaż grywalizacji i gotowe narzędzia, dzięki czemu zwiększamy skuteczność i komfort zarządzania.  Dostarczamy mistrzowską wiedzę i sprawdzone narzędzia, które zamieniają menadżerów w liderów oraz ambasadorów grywalizacji.

O grywalizacji pisano już wiele, jest wiele platform grywalizycyjnych, ale my ją robiliśmy z najlepszymi wynikami i wiemy jak nauczyć innych, aby mogli z sukcesem wdrażać grywalizację w zarządzanych zespołach. My to wiemy!

 

Ewa Popławska

Włodzimierz Mazur

By |2018-10-12T00:28:41+02:00październik 12th, 2018|blog|Możliwość komentowania Dlaczego grywalizacja zwiększa sprzedaż i zaangażowanie?  została wyłączona

About the Author: