Grywalizacja w zarządzaniu zespołami sprzedażowymi.

//Grywalizacja w zarządzaniu zespołami sprzedażowymi.

Grywalizacja w zarządzaniu zespołami sprzedażowymi.

włodzimierz mazur konsulting

Pojęcie „grywalizacja w sprzedaży nowych produktów” jest stosunkowo nowym pojęciem. Grywalizacja jest opisywana w marketingu, w obsłudze Klienta, programach lojalnościowych czy w HR, jako platformy do rozwoju osobistego poprzez uczestnictwo w różnego rodzaju grach.

Jeśli chodzi o zarządzanie sprzedażą, handlowcami, pojawiają się artykuły o systemach monitorowania sprzedaży poprzez odpowiednie oprogramowania, czy konkursami mającymi wywołać odpowiednie pożądane i spodziewane reakcje jego uczestników. I tak nie zauważyłem żadnych artykułów dotyczących jak stworzyć grywalizację wśród handlowców, zespołów sprzedażowych czy też z poziomu całej firmy. To nowe spojrzenie szczególnie podczas wdrażania nowych produktów na rynek.

Praktycznie w każdej firmie sprzedaż dokonują ludzie, zespoły handlowców. Wyjątkiem są tu systemy internetowe, ale o tym nie będę pisał.

Zastosowanie metod grywalizacyjnych w zespołach sprzedażowych ma bardzo duże znaczenie. Powoduje zdecydowany wzrost sprzedaży, zaangażowanie wśród handlowców, menagerów i wszystkich osób pracujących w sprzedaży. Każda firma mająca strukturę sprzedażową opartą na handlowcach może to zastosować. Zasady tworzenia grywalizacji wśród sił sprzedaży mogą być zastosowane dla banków, firm ubezpieczeniowych, FMCG i innych branż. Udowodnione rezultaty na poziomie małych, średnich czy bardzo dużych zespołów handlowców sprowokowały mnie do stworzenia systemu do wykorzystania w dowolnych strukturach sprzedażowych.

System ten stosowałem wygrywając konkursy krajowe, zajmując pierwsze miejsce w rankingach sprzedażowych. Uczestnicy grywalizacji handlowcy, zespoły sprzedażowe, czy nawet całe struktury sprzedażowe w swoich kategoriach rankingowych również osiągali bardzo dobre wyniki często wygrywając rankingi, a w nagrodę wycieczki zagraniczne od firmy. Zasady przyjęte w grywalizacji wprowadzają kolejny bardzo dobry nawyk, systematyczność w sprzedaży innych produktów nie objętych grywalizacją. Zespoły, struktury sprzedażowe w sposób automatyczny przenoszą działania na inne produkty, wytwarza się nawyk, który powoduje wzrost sprzedaży wszystkich produktów. Handlowcom pracującym w systemach prowizyjnych daje wzrost dochodów i satysfakcję z pracy. Klienci widząc zadowolonego i spełnionego handlowca, zdecydowanie lepiej do niego podchodzą i kupują więcej. Ta prosta spirala sprzedażowa się nakręca. Wprowadzanie grywalizacji do struktur sprzedażowych ma niesamowitą przyszłość, a menagerowie, którzy będą to wdrażać mają szansę osiągać sukcesy jak autor tego tekstu.

By |2018-11-13T18:34:43+02:00Listopad 12th, 2018|blog|Możliwość komentowania Grywalizacja w zarządzaniu zespołami sprzedażowymi. została wyłączona

About the Author: