Praca zespołowa i role pracowników w grupie – cele szkolenia.
Meredith Belbin sformułował tezę, że nie istnieje idealny menager, a istnieje idealny zespół. Kiedy wszyscy szukamy najlepszych, najbardziej błyskotliwych pracowników, to Belbina mówi, że taki zespół będzie najmniej efektywny. Przedstawia zasady budowania dobrego zespołu. Wyodrębnił on osiem ról w którym funkcjonujący reprezentanci mają wyraźną tendencję do osiągania celu:
Tematy szkolenia
- zapoznanie z rolami pełnionymi w zespole – koordynator, lokomotywa, myśliciel, poszukiwacz źródeł, krytyk wartościujący, realizator, dusza zespołu, skrupulatny wykonawca, według modelu Belbina i jak pracować z poszczególnymi rolami
- etapy rozwoju pracownika
- zespół efektywny
- zagrożenia efektywnej pracy zespołowej
- formy organizacji zespołu
Dzięki udziałowi w szkoleniu pracownicy poznają:
– typy ról jakie przyjmują w grupie podczas pracy zespołowej
– będą potrafili identyfikować role jakie przyjmują w pracy indywidualnej
– w pracy zespołowej będą wiedzieli, kto najlepiej spełni się w roli dedykowanej
– czynniki współpracy w zespole
– zasady budowania współpracy w organizacji
– mechanizmy stymulacji pracowników do współpracy
– zdobędą wiedzę o pożądanych normach we współpracy w zespole
– formy budowania zespołu, spodziewane trudności w formowaniu zespołu i jak temu zapobiegać.